SARPSBORG FYSIOTERAPI

Sarpsborg Fysioterapi

Sarpsborg fysioterapi holder til i Nova Helseklinikk i Landesenter. Dette er en tverrfaglig helseklinikk i nye, moderne lokaler med en godt utstyrt treningssal.

Fysioterapiavdelingen består av tre erfarne fysioterapeuter som alle jobber med refusjonsavtale med HELFO. Gina Sofie Øby jobber med generell fysioterapi, Trine Bart Jakobsen jobber med generell fysioterapi og lymfødem, og Antonia Odsbu jobber med psykomotorisk fysioterapi.

Vi har tett samarbeid med sykehus, fastleger, ortopeder, ergoterapeuter, psykologer og DPS.

Timebestilling ønskes fortrinnsvis ved bruk av kontaktskjema under. Legg igjen navn og telefonnummer så kontakter vi deg (unngå sensitiv informasjon).

Hva er fysioterapi?

Fysioterapeuter er autoriserte helsepersonell som jobber med kropp og bevegelse for å fremme god helse. Vi jobber med smerter og nedsatte funksjoner i muskel/skjelettsystemet forårsaket av skader, sykdommer eller feilbelastninger. Vi jobber også med forebygging av skader og funksjonsnedsettelse.

Behandlingene og opptreningen blir individuelt tilpasset den enkelte pasienten utfra en grundig undersøkelse.

Hva er psykomotorisk fysioterapi?

Psykomotorisk fysioterapi har som mål å være hjelp til selvhjelp. Psykomotorisk fysioterapi retter seg mot bevisstgjøring og endring av spenningstilstandene i kroppen, og gir økt fortrolighet og kontakt med egen kropp. Pust og spenningstilstand i muskulatur endrer seg i forhold til hvordan vi har det med oss selv. Vedvarende spredningsmønstre kan låse seg over tid, og gi smerter i muskler og skjelett, eller andre plager. Stress, bekymringer, konflikter, traumatiske hendelser og livsbelastninger virker inn på vår kropp og kroppsopplevelse (fysio.no).

Behandling kan være aktuelt for mennesker i alle aldre med for eksempel ulike smerteplager, anspenthet, angst, depresjon og traumer.

Behandlingene skjer i tråd med kommunens retningslinjer og prioriteringsnøkkel.

Les mer om psykomotorisk fysioterapeut Antonia Odsbu her.

Les mer psykomotorisk fysioterapi her.

AKTUELT PÅ NOVA HELSEKLINIKK

KONTAKT SARPSBORG FYSIOTERAPI

Ring oss, send en e-post eller fyll ut og send inn skjemaet under.

Takk for innsendingen din!

Vestrevei 4

1710 SARPSBORG

E-post: fysioterapi@novahelseklinikk.no

Telefon: (+47) 69 10 94 53

Nova_liggende.png

Timebestilling ønskes fortrinnsvis ved bruk av kontaktskjemaet. Legg igjen navn og telefonnummer så kontakter vi deg (unngå sensitiv informasjon).

KONTAKT SARPSBORG FYSIOTERAPI